EPICUROS21

ΟΜΑΔΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ

Η ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ

Νέες οπτικές και προεκτάσεις
Γιώργος Καπλάνης, ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ελληνική κρίση: Οικονομία – Αιτίες

Διαφωνώ με τις διαπιστώσεις αυτές. 1) Σχετικά με την “παγκόσμια δομική κρίση”. Η Ελλάδα ήταν στο περιθώριο της παγκόσμιας δομικής κρίσης. Εν μέσω της κρίσης του 2008, η Ελλάδα θεωρήθηκε σχετικά ασφαλές καταφύγιο και γι’ αυτό κεφάλαια από το εξωτερικό κατέφυγαν στις Ελληνικές τράπεζες. Η Ελλάδα ειδικότερα, ήταν θύμα κυρίως της δομικής κρίσης του Ευρωπαϊκού […]

Δημήτρης Άλτας, ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο ΤΖΩΝ ΜΕΥΝΑΡΝΤ ΚΕΥΝΣ ΣΤΟΝ ΚΗΠΟ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ

Πρόλογος : Ο Επικούρειος Κανόνας ως εργαλείο αξιολόγησης σύγχρονων προβλημάτων Η Επικούρεια Φιλοσοφία ήταν πάντοτε μία ζωντανή Φιλοσοφία και θα παραμείνειτέτοια, γεγονός που οφείλεται στην ύπαρξη του Κανόνα, ενός ευφυέστατου λογικού εργαλείου, που αποτελεί την βάση της και επιτρέπει την διαμόρφωση Επικούρειων θέσεων, για προβλήματα που ανακύπτουν σε κάθε εποχή και που δεν υφίσταντο την

Έλλη Πένσα, ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Το δημοψήφισμα για το χρυσό και ο αυτόνομος πολίτης

Αν δεν έχει ο πολίτης την εξουσία να διαχειρίζεται τον χρυσό της χώρας του, κάποιος άλλος θα διαχειριστεί και τον χρυσό και τον πολίτη. To παρακάτω κείμενο μας ήρθε από την φίλη μας Έλλη Πένσα. Το θεωρήσαμε σημαντικό γιατί αφορά τον πολίτη ως αυτόνομο άτομο. Η Έλλη αναφέρεται σε ένα σημαντικό δημοψήφισμα που θα γίνει

Δημήτρης Άλτας, ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Φιλοσοφία και Ιδεολογία

Το παρακάτω κείμενο αποτελεί ένα απόσπασμα από την εργασία του Δημήτρη Άλτα Επικούρεια Φιλοσοφία ή Επικουρισμός; Το αναδημοσιεύουμε, γιατί, ενώ γράφηκε προ τριετίας, είναι το κλειδί για την κατανόηση της συμπεριφοράς των ¨ιδεολόγων¨ απέναντι στην φιλοσοφία, την οποία συμπεριφορά την περιγράφει επακριβώς.   . . . . . Σε μία πρόσφατη συζήτηση στον Κήπο της

Γιώργος Καπλάνης, ΦΥΣΙΚΗ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ (ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ) ΑΥΤΗ Η ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΑ ΠΑΡΕΓΚΛΙΣΗ ;

Κατά τον Δημόκριτο και τους ντετερμινιστές η κίνηση του ατόμου είναι μία κίνηση τυφλής αναγκαιότητος. Κατ’ αυτούς το άτομο, συνεπώς ο άνθρωπος, διαγράφει μία πορεία προκαθορισμένη από μία αδιάκοπη σειρά αιτιών και αιτιατών (αποτελέσμάτων), από μία αδιάκοπη αιτιοκρατική αλυσίδα, όπου κάθε καινούργια κίνηση να γεννιέται από μία άλλη σύμφωνα με προκαθορισμένη τάξη. Η ζωή είναι