EPICUROS21

ΟΜΑΔΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ

Η ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ

Νέες οπτικές και προεκτάσεις
ΓΕΝΙΚΑ, Δημήτρης Άλτας

Η ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ

Η ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ Άλτας Δημήτρης Τέσσερις είναι οι σημαντικότερες  κοιτίδες του ανθρώπινου πολιτισμού. Η Ανατολική Μεσόγειος και η Μεσοποταμία, οι κοιλάδες του Ινδού και του Γάγγη στην Ινδία, η μεγάλη βόρεια πεδιάδα μεταξύ του Κίτρινου ποταμού  και του ποταμού Γιανκτσέ στην Κίνα και η χερσόνησος Γιουκατάν στο Μεξικό. Από την μέση και ύστερη […]

Γιώργος Καπλάνης

ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ : Για το Μουσείο ή για το νεκροταφείο ; (Ένα κείμενο από την ¨Ομάδα Ανάλυσης και Βιωματικής Εφαρμογής της Επικούρειας Φιλοσοφίας Σήμερα¨)

ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ : Για το Μουσείο ή για το νεκροταφείο ; (Ένα κείμενο από την ¨Ομάδα Ανάλυσης και Βιωματικής Εφαρμογής της Επικούρειας Φιλοσοφίας Σήμερα¨) ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η Επικούρεια φιλοσοφία ποτέ δεν πεθαίνει. Και να κάψεις όλα της τα βιβλία, και να απαγορέψεις τελείως την διδασκαλία της, στο τέλος θα εμφανιστεί ξανά. Διότι παράγεται μέσα από την

Δημήτρης Άλτας, ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΘΕΩΡΊΑΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ Άλτας Δημήτρης Οι Ελληνιστικοί Χρόνοι, η περίοδος κατά την οποία ο Επίκουρος διαμόρφωσε την Φιλοσοφία του, είναι περίοδος παρακμής της Πόλης Κράτους, αλλά και της άμεσης Δημοκρατίας όπως αυτή εξελίχθηκε και διαμορφώθηκε τον 5ο και τον 4ο αιώνα π.Χ. Η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται από την εκφύλιση της Δημοκρατίας

Γιώργος Καπλάνης, ΗΘΙΚΗ

ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΙΣ XLV (45) Η ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΧΩΡΙΣ MΕΤΆΦΡΑΣΗ

ΕΠΙΚΟΥΡΟΥ ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΙΣ XLV (45) Η ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΧΩΡΙΣ MΕΤΆΦΡΑΣΗ του Γεωργίου Καπλάνη Κεφ. Α΄ Μία Μικρή Παρέγκλιση Η κλασική και καθιερωμένη κίνησή μας μπροστά σε ένα αρχαίο κείμενο είναι να αναζητήσουμε μία μετάφραση. Αλλά, ενώ νομίζουμε ότι έτσι λύνεται το πρόβλημα, στην ουσία το πρόβλημα ξεκινάει από εκεί. Είναι βιωματικό αυτό που σας

Δημήτρης Άλτας, ΚΑΝΟΝΑΣ (ΠΕΡΙ ΚΡΙΤΗΡΙΟΥ)

Η Αλήθεια του Πλάτωνα και η Πραγματικότητα του Επίκουρου

Η Αλήθεια του Πλάτωνα και η Πραγματικότητα του Επίκουρου Άλτας Δημήτριος Τι σημαίνει Αλήθεια και τι πραγματικότητα; Ποια είναι η συσχέτιση των δυο εννοιών; Η πραγματικότητα θα υποστηρίξει κάποιος μπορεί να είναι υποκειμενική ή αντικειμενική, «αληθινή» ή εικονική. Η Αλήθεια δεν έχει εκδοχές! Και αν κάποιες φορές αναφερόμαστε σε υποκειμενικές αλήθειες, αυτές αφορούν μάλλον διαφορετικές

Δημήτρης Άλτας, ΗΘΙΚΗ

ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ

ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ Άλτας Δημήτρης Ίσως το πιο γνωστό αρχαιοελληνικό απόφθεγμα εμβληματικό της Ελληνικής Φιλοσοφίας. Αποδίδεται κατ’ άλλους στον Θαλή τον Μιλήσιο κατ’ άλλους στονΧείλωνα Δαμαγήτου τον Λακεδαιμόνιο, έναν από τους 7 Σοφούς, αλλά συναντάται επίσης στον Πυθαγόρα, τον Πλατωνικό Σωκράτη, τους Στωικούς και το υιοθέτησαν επίσης και οι Χριστιανοί. Σημαίνει «γνώρισε τον εαυτόν σου» δηλ.