EPICUROS21

ΟΜΑΔΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ

Η ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ

Νέες οπτικές και προεκτάσεις
Γιώργος Καπλάνης, ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ

Μαντζικέρτ 1071 – Τζιχάντ και ιδεαλισμός

Τελικά στις 26 Αυγούστου θυμήθηκα την επέτειο της μάχης του Μαντζικέρτ, που έγινε την ίδια ημερομηνία του έτους 1071. Δηλαδή πριν από 944 χρόνια. Τότε έγραψα και το σημείωμα αυτό. Η πόλη του Μαντζικέρτ είναι δίπλα στην λίμνη Βαν, στο βάθος της σημερινής Τουρκίας, κομβικό σημείο, βόρεια από το αυτόνομο Κουρδιστάν, νότια από την Αρμενία […]

Γιώργος Καπλάνης, ΚΑΝΟΝΑΣ (ΠΕΡΙ ΚΡΙΤΗΡΙΟΥ)

ΚΑΝΩΝ – Συνοπτική παρουσίαση

Θα αναφερθώ συνοπτικά με λίγα λόγια στην Λογική που χρησιμοποιεί η Επικούρεια φιλοσοφία. Ή, ακόμα καλύτερα γενικά στον τρόπο σκέψης της Επικούρειας φιλοσοφίας. Γιατί τελικά από ένα φιλοσοφικό σύστημα (ας το ονομάσουμε έτσι για να συνεννοούμαστε – δεν πειράζει), στην κοινωνία μένει ο τρόπος σκέψης και όχι το ίδιο το φιλοσοφικό σύστημα. Και η δράση

Γιώργος Καπλάνης, ΗΘΙΚΗ

Ο Πάτερ – Επίκουρος

Το σημερινό μας θέμα θα είναι μία περιήγηση, μία ξεκούραστη και “χαλαρή” περιήγηση σε παρεξηγημένες πλευρές της Επικούρειας φιλοσοφίας. Είναι φυσικό να υπάρχουν παρεξηγήσεις, αλλά και παρανοήσεις των δοξασιών της Επικούρειας φιλοσοφίας. Και είναι φυσικό αυτό να γίνεται είτε σκόπιμα, είτε κατά λάθος, από ανθρώπους που έχουν επιφανειακή σχέση με την φιλοσοφία μας και την

Γιώργος Καπλάνης, ΚΑΝΟΝΑΣ (ΠΕΡΙ ΚΡΙΤΗΡΙΟΥ)

Η Ραμόνα και ο Επικούρειος Φυσικός Ρεαλισμός

Αναφέρομαι στην εξαιρετική μικρής διάρκειας ταινία με τον τίτλο «Ραμόνα» που μας πρόβαλε ο φίλος μας Κώστας Καρδερίνης στις 1/4/15. Για όσους το έχασαν υπάρχει περίληψη στο τέλος του κειμένου (*). Η απορία του πιτσιρικά: «Εσύ όμως γιαγιά δεν ξέρεις να διαβάζεις», αλλά και η στάση απορίας που είχε για όλα τα «δρώμενα» μου θύμιζε

ΓΕΝΙΚΑ, Έλλη Πένσα

Η διάσημη τοιχογραφία στο Βατικανό

Θέμα : «Πώς βρίσκουμε στη τοιχογραφία του Ραφαήλ «Η Σχολή των Αθηνών» την οικεία μορφή του δάσκαλου μας και φιλόσοφου Επίκουρου». Στην Επιστολή του Επίκουρου προς τον Ηρόδοτο διαβάζουμε το εξής απόσπασμα: «Επίσης, θα πρέπει να στηριζόμαστε στις αισθήσεις και συγκεκριμένα στις παραστάσεις που μας δίνει η διάνοια ή όποιο άλλο κριτήριο, καθώς επίσης και

Γιώργος Καπλάνης, ΚΑΝΟΝΑΣ (ΠΕΡΙ ΚΡΙΤΗΡΙΟΥ)

Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ

Ο ορισμός – αυθεντία Κάποιοι, ενταγμένοι στον Ελληνικό μεσαίωνα, θα περίμεναν σε αυτήν την εισήγηση να δώσουμε τον ορισμό του μεσαίωνα, στην συνέχεια να περιγράψουμε την Ελληνική πραγματικότητα και στην συνέχεια να ερευνήσουμε αν η Ελληνική πραγματικότητα χωράει στον ορισμό που δώσαμε. Εμείς βεβαία κάτι τέτοιο δεν θα κάνουμε, όχι επειδή είμαστε “πιστοί, δογματικοί” και