EPICUROS21

ΟΜΑΔΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ

Η ΕΠΙΚΟΥΡΕΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ

Νέες οπτικές και προεκτάσεις
Γιώργος Καπλάνης, ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Ο ΘΕΟΣ ΑΡΗΣ

Το κείμενο αυτό δεν αποτελεί μία δομημένη εισήγηση, αλλά θέλει να επισημάνει μερικά θέματα που αφορούν την ίδια την ζωή, έστω και αν δεν απασχολούν τις συνηθισμένες φιλοσοφικές συζητήσεις. Εξ άλλου η Επικούρεια φιλοσοφία αφορά την ίδια την ζωή και όχι την διαχείριση εννοιών μακριά από την πραγματικότητα. Αυτά, γνωρίζουμε όλοι, ότι τα είπε ο […]

Γιώργος Καπλάνης, ΚΑΝΟΝΑΣ (ΠΕΡΙ ΚΡΙΤΗΡΙΟΥ)

Ο Κανόνας του Επίκουρου στην καθημερινότητα μας

Σκοπός της εισήγησης αυτής είναι μία συνοπτική παρουσίαση του Κανόνα του Επίκουρου που θα μας βοηθήσει να τον χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή. Υπάρχουν, βέβαια, σπουδές πάνω σε θέματα λογικής, που είναι πολύ προχωρημένες και στηρίζονται σε μελέτες λειτουργίας του εγκεφάλου, σε μαθηματικές φόρμουλες κλπ. Αυτά είναι θέματα εξαιρετικά σημαντικά, αλλά θα πρέπει και εμείς,

Δημήτρης Άλτας, ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΔΡΟΜΕΣ

Επικούρειες επιδράσεις στον διαφωτισμό

Το 1453 οι Οθωμανοί κατέλαβαν την Κωνσταντινούπολη καταλύοντας την Ανατολική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, γεγονός που προκάλεσε σημαντικές επιπτώσεις στην υπόλοιπη Χριστιανική Ευρώπη. Μία από τις σημαντικότερες, ήταν ότι οι Οθωμανοί, έγιναν κύριοι του δρόμου του Μεταξιού, δηλαδή της χερσαίας διαδρομής που ένωνε την μεσαιωνική Ευρώπη με την Ανατολική Ασία και κυρίως την Ινδία και την Κίνα.

Γιώργος Καπλάνης, ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ο Επικούρειος Κήπος της Αλαμπάμα

Ναι είναι αλήθεια !! Υπήρχε Κήπος Επικούρειων στην Αλαμπάμα των Ηνωμένων Πολιτειών και συγκεκριμένα στην πόλη Μοντγκόμερι. Αναρωτιέστε πως το έμαθα; Εντελώς τυχαία είχε πέσει στα χέρια μου μία παλιά τοπική εφημερίδα της πόλης αυτής, κιτρινισμένη από τον χρόνο, που είχε ημερομηνία 28η Οκτωβρίου 1956. Στην πρώτη σελίδα είχε το κεντρικό ρεπορτάζ με τίτλο :

Δημήτρης Άλτας, ΗΘΙΚΗ

ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ: Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥ ΕΥΔΑΙΜΟΝΑ ΒΙΟΥ (Περί Αιρέσεων και Φυγών)

“Ο Επίκουρος έλεγε ότι Φιλοσοφία είναι η δραστηριότητα, που με λόγους και συλλογισμούς υπηρετεί τον Ευδαίμονα βίο» ( Σέξτος ο Εμπειρικός ) Η Ευδαιμονία αποτελεί Κοινό στόχο όλων τωναρχαίων Ελληνικών Φιλοσοφικών Σχολών,τόσο κατά την Κλασσική όσο και κατά την Ελληνιστική περίοδο. Η έννοια της Ευδαιμονίας διαφέρει από εκείνη της Ευτυχίαςμε την οποία συχνά συγχέεται.Η τελευταία

ΓΕΝΙΚΑ, Κώστας Καλεύρας

Η Λεόντιον και ο Επίκουρος

Έπεσε στα χέρια του φίλου μας Ασημάκη Ασημακόπουλου ένα πολύ παλιό βιβλίο με τίτλο ΕΘΝΙΚΟΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ του έτους 1892. Παρατήρησε στην σελίδα 153 ένα άρθρο με τίτλο Η ΛΕΟΝΤΙΟΝ ΚΑΙ Ο ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ. Όπως ήταν φυσικό του γέννησε την περιέργεια και το διάβασε επιτόπου. Στην πρώτη συνάντησή μας αργότερα μου το διηγήθηκε. Με γέμισε κατάπληξη πώς